Powierzchnie, na których układamy płytki mogą mieć dowolny kształt, program sam dotnie płytki w odpowiedni sposób. Dodatkowo dla każdej powierzchni można ustalić szerokość oraz kolor fugi. Moduł Ceramic wyposażony jest również w wycenę płytek podłogowych, czyli funkcję, która zlicza ilość użytych płytek i na podstawie tego wylicza ich cenę.
Wystarczy wybrać w iMeasure typ pomieszczenia i zmierzyć dalmierzem jego długości ścian oraz wysokość, a one zostaną automatycznie wczytane do aplikacji. W kolejnych krokach można zdefiniować wymiary okien, drzwi, a także dodatkowych obiektów (np. komin, kolumna). Aby ułatwić zapamiętanie uwag, aplikacja umożliwia robienie zdjęć wraz z nanoszeniem na nie wymiarów i komentarzy. Oprócz projektowania pomieszczeń, aplikacja iMeasure umożliwia tworzenie bazy klientów wraz z powiązanymi projektami.
Aplikacja iMasure dzięki łatwości użytkowania oraz dokładności pomiaru jest niezwykle funkcjonalna. Projektant może dokonać pomiaru u klienta, a następnie automatycznie przesłać uzyskane dane do programu KD Max. Brak konieczności rysowania pomieszczenia od podstaw, pozwala znacznie zaoszczędzić czas.
Dla szablonu zdefiniowane są parametry blatów (rozmiar, kształt), cokołów (wysokość, wcięcie), różnego typu listew (kształt i rozmiar). Co ważne szablon odpowiada za wstępne ustawienia. W późniejszym etapie projektowania każdy z parametrów projektu można zmienić. Przechodzenie pomiędzy szablonami, odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na dany szablon. Dzięki temu można szybko przejść z jednych ustawień na drugie. Istnieje możliwość łączenia kilku kolekcji w trakcie projektowania. Szablon kolekcji możemy również stworzyć w trybie 3D, wybierając „Opcje”, a następnie „Zarządzanie stylami”. Brak limitów co do ilości dodawanych szablonów.
Przypominamy, że wewnętrzna biblioteka programu KD Max wyposażona jest w wiele gotowych modeli parametrycznych szafek: stojących, wiszących, kominowych i kominowych niskich. Dodatkowe grupy stanowią szafki nablatowe oraz szafki z uchwytem w kształcie C. Wszystkie rozmiary szafek przystosowane są do polskich standardów. Użytkownik ma również możliwość zmiany tych standardów globalnie lub lokalnie. W KD Max V6 bezproblemowo można zaprojektować dowolne kuchnie np. w stylu angielskim, dzięki licznym modelom szafek i dodatków.
Wewnętrzna biblioteka została rozbudowana także o modele sprzętu AGD, ułatwiające projektowanie kuchni. Nowe modele do tworzenia szaf i regałów w łatwy sposób pozwalają nie tylko zaprojektować korpusy, ale również wyposażyć jego wnętrze w m.in. szuflady, kosze cargo, pantografy, akcesoria i dodatki.
Oprócz standardowych elementów wyposażenia do projektowania kuchni i szaf, biblioteka zawiera modele do tworzenia innych typów pomieszczeń, w tym: łazienek, salonów, jadalni oraz sypialni. Dodatkowo mamy do dyspozycji również gotowe zestawy pozwalające wyposażyć wszystkie rodzaje wnętrz.
KD Max V6 posiada kilkadziesiąt wbudowanych gotowych scen kuchni, sypialni, salonów i łazienek. Użytkownik ma także możliwość dodawania własnych scen do bazy modułu klonowania. Wystarczy taką scenę wyeksportować do wskazanego domyślnie miejsca, a program automatycznie doda ją do biblioteki klonowania.
Z kolei korzystając z rozbudowanej, dodatkowej biblioteki można także wyposażyć szafę w:
• elementy dodatkowe typu: kosze, drążki, pudełka, szuflady;
• elementy dekoracyjne: ręczniki, ubrania, wieszaki.
Używając opcji dodawania światła, można wyposażyć tworzone szafy również w światło wewnętrzne. Jako że budowanie szaf wykonywane jest w module 3D, wszystkie modyfikacje i wizualizacje są tworzone w jednym programie. Nie trzeba więc korzystać z dodatkowych rozwiązań i ponosić zbędnych kosztów.
• Mapowanie – pozwala określić rozmiar tekstury i jej rozmieszczenia na danej powierzchni;
• Predefiniowane style materiałów – wystarczy wybrać odpowiedni typ (drewno, metal, płytki, szkło, itp.), a program automatycznie nada odpowiednie właściwości;
• Kolorystyka – umożliwia wybranie koloru w dwóch paletach: RGB i HSV, lub nadanie tekstury;
• Właściwości – każdej powierzchni można nadać: odbicie, połysk i jego rozmiar, chropowatość i przezroczystość;
• Schemat – pozwala, poprzez wykorzystanie tekstury, na wycięcie danego kształtu na powierzchni oraz łatwe tworzenie skomplikowanych kształtów;
• Wypukłość – opcja dzięki, której tekstury nabierają realnego wyglądu;
• Fala – na każdej powierzchni można łatwo nadać efekt fali poprzez wybranie ilości jej źródeł, długości i amplitudy.
